نماز های مستحب.
» جدول زمان بندی مراسم ایام فاطمیه
» ← نماز با ارزش کننده اعمال انسان
» ← نماز کبر را از بین می‌برد
» سهل انگاری در نماز
» اهمیّت نماز
» چهل حدیث درباره نماز از پیامبر
» نماز برای زیاد شدن روزی به فرمایش پیامبر اکرم (ص)
» ثواب آیة الکرسی بعد از نماز
» ثواب آیة الکرسی بعد از نماز
» نماز های مستحب.
» نماز چیسـت؟؟؟
» طریقه خواندن نماز امام زمان(عج) در مسجد قدس جمکران
» نماز غفیله
» نماز ستون دین است
» اولین دستور خدا به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)
» آنچه شیطان از آن هراس دارد...
» فوايد نماز خواندن.
» آيا مي دانستيد؟
» نماز آیات، مسافر و جماعت و احکام آنها
درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید
نویسندگان
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 5444
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

پیوندهای وبگاه
» سر دنده ال ای دی led
» ردیاب مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نــــــــــــ





آرشیو مطالب
موضوعات مطالب
برچسب‌ها
نماز های مستحب.
+ نویسنده صبا حيدرزاده در جمعه 9 اسفند 1392 |

1-نماز وحشت
مستحب است در شب اول قبر دو رکعت نماز وحشت برای میت بخواند تا عذاب و عقاب شب اول از او برداشته شده و رحمت خدا شامل حال میت گردد و بهتر است چهل مومن این نماز را بخوانند که صاحب اصول کافی فرموده اند : این نماز را برای آشنایان بخوانید تا دیگران هم برای شما بخوانند. در رکعت اول بعد از حمد ، آیه الکرسی و در رکعت دوم بعد از حمد ، ده مرتبه سوره قدر بخوانید و بعد از سلام نماز بگویید : اللهم صل علی محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الی قبر فلان. به جای کلمه فلان نام میت رابگویید

2-نماز برای زیاد شدن روزی
از رسول اکرم (ص) روایت شده دو رکعت نماز بخوان در رکعت اول سوره حمد یک بار و سوره کوثر سه بار و توحید سه بار و در رکعت دوم حمد یک بار و معوذتین "فلق و ناس" هر کدام سه بار خوانده شود

3-نماز برای رفع گرفتاری
از امام صادق (ع) روایت شده : هر که را اندوهی رسد ، غسل کند  و دو رکعت نماز گزارد بعد  به بستر رود و گونه راست بر دست راست  و بگوید "یا معز کل ذلیل یا مذل کل عزیز" یعنی "ای عزیز کننده هر ذلیل و ای ذلیل کننده هر عزیز" قسم به حق تو که فلان چیز بر من مشکل شد "یعنی بعد از این عبارت ، مشکل خود را با خدای خود در میان گزارد".

4-نماز امام زمان در مسجد مقدس جمکران

ابتدا دو رکعت به نیت تحیت مسجد خوانده میشود که در هر رکعت بعد از حمد ، هفت مرتبه سوره توحید و ذکر رکوع و سجود هر کدام هفت مرتبه و تشهد و سلام. سپس دو رکعت به نیت امام عصر(عج) خوانده میشود . بدین صورت که سوره حمد را شروع میکنیم و چون به آیه (ایاک نعبد و ایاک نستعین ) میرسیم آن را صد مرتبه تکرار میکنیم سپس بقیه سوره حمد را خوانده و توحید را میخوانیم. بعد به رکوع و سجود میذویم و ذکر هر کدام را هفت مرتبه میخوانیم. رکعت دوم نیز به همین گونه است. چون سلام نماز را دادیم (لا اله الا الله) و بعد از آن تسبیحات حضرت زهرا(س) خوانده میشود. در پایان به سجده رفته و صد مرتبه صلوات بر ومحمد و آل محمد (ص) میفرستیم. امام زمان (عج) فرمود : هر کس این دو رکعت را در این مکان بخواند مانند آن است که دو رکعت در کعبه خوانده باشد.
 
5. نماز شب:

امام صادق (ع) فرمود : نماز شب صورت را زیبا ، خلق را نیکو، انسان را خوشبو میگرداند ، رزق را زیاد و قرض را ادا میکند ، اندوه را برطرف و چشم را جلا میدهد.
کیفیت نماز شب : نماز شب یازده رکعت است 1-هشت رکعت آن به نیت نماز شب به صورت چهار نماز دو رکعتی خوانده میشود 2-دو رکعت نماز به نیت شفع:بهتر است در رکعت اول بعد از حمد ، سوره ناس و در رکعت دوم سوره فلق خوانده شود. 3-یک رکعت به نیت نماز وتر:بعد از حمد میتوان یک سوره توحید تنها و یا یک سوره توحید و ناس و فلق خواند.
بعد از اتمام حمد و سوره دست به قنوت برداشته و برای چهل مومن (مرد یا زن)دعا میکنیم. مثلاً میگوییم "اللهم اغفر لفلان" و به جای فلان نام او را ذکر میکنیم. هفتاد مرتبه استغفار : استغفرالله ربی اتوب الیه. هفت بار میگوییم : هذا مقام العائذ بک من النار. سیصد مرتبه میگوییم : الهی العفو و در پایان میگوییم : رب اغفرلی و ارحمنی تب علی انک انت التواب الغفور الرحیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد و کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...